Game Soundtracks

Όταν αποφασίσεις να παίξεις ένα παιχνίδι, το τελευταίο που έχεις στο μυαλό σου είναι η μουσική του. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία λοιπόν, όταν παίζεις, είναι να μην σε κουράζει η μουσική και οι ήχοι που ακούς. Γι αυτό τον λόγο και οι μελωδίες που ακούγονται σε παιχνίδια όπως το Tetris ή το Bubble Bobble (πόσα εικοσάρικα; πόσα;), έχουν αυτήν την καταπληκτική ιδιότητα. Να μπορείς να τις ακούς με τις ώρες, χωρίς να γίνονται ενοχλητικές, να μην σου αποσπούν την προσοχή από το παιχνίδι και κάθε φορά  που ξεκινάει, να παίζει αυτή η πρωτόλεια οκτάμπιτη ηλεκτρονική μελωδία και να μπορείς να ξεχωρίσεις αμέσως ποιο παιχνίδι είναι. Αν το καλοσκεφτούμε, θέλει πολύ ταλέντο για να πετύχεις έναν τέτοιο μουσικό συνδυασμό.

Στα χρόνια που ακολούθησαν από την εποχή του Tetris και του Bubble Bobble, τα παιχνίδια εξελίχθηκαν σε προϊόντα  που κάνουν τζίρους εκατομμυρίων δολαρίων και όπως είναι φυσικό, η μουσική που τα ντύνει δεν μπορούσε να αφεθεί την τύχη.  Οσκαρικοί συνθέτες, όπως ο Hans Zimmer,  ροκ σύνθετες, όπως ο Trent Reznor και μεμονωμένα τραγούδια από όλο το φάσμα της μουσικής, επιστρατεύονται για να προσδώσουν το χρώμα και την ατμόσφαιρα που μόνο μέσω των ήχων και της μουσικής μπορεί να επιτευχθεί.

Τα έξι soundrtack που ακολουθούν είναι από παιχνίδια που έχω παίξει και τα θεωρώ τα καλύτερα που έχω ακούσει μέχρι τώρα. Ανακαλύψτε τα.

Syberia

SyberiaΟκτώ μαγικοί, διαφορετικοί κόσμοι στον δρόμο της Kate Walker, πριν φτάσει στον μακρινό προορισμό της. Το μέρος που θα της αλλάξει τη ζωή για πάντα. Αναζητά τον τελευταίο κληρονόμο (Hans Voralberg) ενός εργοστάσιου παλιών μηχανικών παιχνιδιών, ξεκινώντας από το χωριό Valantilene, κάπου στην κεντρική Ευρώπη, φτάνοντας σε ένα απροσδιόριστο τόπο στα βάθη της Σιβηρίας. Τη μυθική γη των μαμούθ. Ένα παγωμένο νησί, κρυμμένο μόνιμα κάτω από ένα πέπλο ομίχλης, καλυμμένο από γαλάζιο γρασίδι στο οποίο ο Hans αναζητά τα τελευταία ίχνη από αυτά τα εντυπωσιακά πλάσματα. Μια Οδύσσεια γένους θηλυκού, σκηνοθετημένη από τον δάσκαλο του είδους Benoit Sokal.

Το Syberia είναι ένα αριστούργημα, το οποίο μόνο αν το παίξεις καταλαβαίνεις το μεγαλείο του. Η καταπληκτική μουσική είναι των Dimitri Bodiansky και Nicolas Varley στο πρώτο επεισόδιο, ενώ στο Syberia 2 την μουσική επένδυση κάνει ο Inon Zur.

Grim Fantango

Grim FandangoΣαμοθράκη. Δεκέμβριος του 2000 και εκτελούμε το χρέος μας στην πατρίδα στο “Αλκατράζ” που λέγανε και οι παλιοί. Εκεί που κοντεύουμε να πάθουμε ψυχολογικά από την βαρεμάρα ,γυρνάει από άδεια ένας φίλος και φέρνει μια κόπια του Grim Fantango. Εγκαταστήσαμε το παιχνίδι στον υπολογιστή μέσα στον κλωβό του Ερμή (οι διαβιβαστές ξέρουν…) και περάσαμε ένα χειμώνα παρέα με τον τυπάρα Manny Calavera. Έναν “χάρο” από το υπουργείο θανάτου (!), του οποίου η δουλειά είναι να προϋπαντεί τις νέες ψυχές όσων αποδήμησαν εις κύριον και να τις προσφέρει τα καλύτερα ταξίδια για τον Κάτω Κόσμο. Μια σκοτεινή αλλά ταυτόχρονα χιουμοριστική περιπέτεια, υπό το πέπλο μιας noire ατμόσφαιρας της δεκαετίας του ’30, συνδυάζει στοιχεία μυστηρίου και μεξικάνικου φολκλόρ.

Η μουσική του παιχνιδιού είναι ένα θαυμάσιο χαρμάνι από jazz, bebop, swing, big band, latin, καθώς και από δείγματα της μεξικάνικης μουσικής παράδοσης. Περιττό να πω πως το παλικάρι που έφερε το παιχνίδι θα τον ευγνωμονούμε για πάντα και τον ευχαριστούμε κάθε μέρα σιωπηλά πριν κοιμηθούμε…

Machinarium

MachinariumΗ Amanita Design είναι μια μικρή ανεξάρτητη εταιρεία με έδρα στην Τσεχία, η οποία αναπτύσσει και δημιουργεί παιχνίδια για υπολογιστές. Το 2009 κυκλοφορεί το Machinarium, ένα πανέξυπνο adventure game με εικόνες και γραφικά πολύ εντυπωσιακά και πρωτότυπα. Έχετε τον ρόλο ενός μικρού robot, το οποίο αφού το παρατάνε σε μια χωματερή, πρέπει να γυρίσει πίσω στην πολύ του Machinarium και να σώσει την κοπέλα του και τον αρχηγό της πόλης από τους κακούς τύπους, μέλη της Αδελφότητας της Μαύρης Τάπας! (πόσο πιο cool δηλαδή;).

Σε όλο το παιχνίδι δεν υπάρχει διάλογος και έτσι η μουσική παίρνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο όσον άφορα την ατμόσφαιρα. Ambient, trip-hop και Jazz συνθέσεις γραμμένες από τον επίσης Τσέχο συνθέτη και παραγωγό Tomas Dvorak.

Grant Theft Auto – San Andreas

Grand Theft Auto - San AndreasΈνα παιχνίδι, ένας κόσμος μόνος του. Η πέμπτη συνέχεια εξελίσσεται στην φανταστική πόλη του San Andreas και καθώς ο Carl οδηγάει το αμάξι του για να ολοκληρώσει την αποστολή του ή για οτιδήποτε άλλο, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 11 ραδιοφωνικούς σταθμούς την μουσική που θέλει να ακούγεται από πίσω. Πολλά μπράβο αξίζουν σε όσους επιμελήθηκαν τα τραγούδια κάθε σταθμού γιατί έκαναν καταπληκτική δουλειά.

Ένας πολύ καλός σταθμός που παίζει κλασικό ροκ, είναι ο K-DST με παραγωγό τον Tommy “Nightmare” Smith και την φωνή του Axl Rose των Guns N’ Roses.

The Last Of Us

The Last Of UsΤο “The Last Of Us” εξελίσσεται στην Αμερική του 2033, είκοσι χρόνια μετά το ξέσπασμα ενός θανατηφόρου ιού, που στο πέρασμά του μόλυνε εκατομμύρια πολίτες, μετατρέποντάς τους σε (κάτι σαν) ζόμπι και φυσικά εξαφάνισε τεράστιο ποσοστό του πολιτισμού. Οι υπό καραντίνα αυτές περιοχές είναι απαγορευμένες. Εκεί ακριβώς εμφανίζεται ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού. Ο Joel είναι λαθρέμπορος, δηλαδή αναλαμβάνει να μεταφέρει κάθε είδους αγαθά μέσα και έξω από τις προστατευμένες περιοχές, με το ανάλογο ρίσκο και αντίτιμο. Αυτή τη φορά όμως, αυτό που πρέπει να μεταφέρει δεν είναι αγαθό, αλλά ένα κορίτσι, την δεκατετράχρονη Ellie. Η συνέχεια επί της κονσόλας…

Ο Gustavo Santaolalla έχει ντύσει με την μουσική του ταινίες όπως το “21 Grams”, το “Amores Perros”, το “The Motorcycle Diaries” και έχει κερδίσει δύο φορές το όσκαρ για τα soundtrack του “Brokeback Mountain” και του “Babel”. Το 2013 οι δημιουργοί του παιχνιδιού του ζητάνε να γράψει μουσική που θα μπορέσει να αποτυπώσει τον διαλυμένο τρομακτικό κόσμο που έχουν στο μυαλό τους και σε αρκετές στιγμές ο Santaolalla τα κατάφερε περίφημα.

Silent Hill

Silent HillΣτα παιχνίδια τρόμου οι Ιάπωνες είναι “μανούλες” και στο Silent Hill ο τρόμος είναι στα καλύτερα του. H πόλη ξυπνάει τους χειρότερους εφιάλτες και δυστυχώς για εμάς παίρνουν σάρκα και οστά και πρέπει να τους αντιμετωπίσεις. Οι δημιουργοί δεν δίνουν καθόλου σημασία στα όπλα που χρησιμοποιεί ο πρωταγωνιστής (βασικά δεν υπάρχουν όπλα με την κλασική έννοια του όρου), αλλά στον ψυχισμό του και πως αυτός αλλάζει και εξελίσσεται κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια επιβίωσης τρόμου και ακολουθεί τον Harry Mason, καθώς ψάχνει τη χαμένη θετή του κόρη στη φανταστική αμερικάνικη πόλη του Silent Hill. Εκεί συγκρούεται με μία αίρεση της πόλης, η οποία επιδιώκει να κάνει ένα τελετουργικό, με το οποίο θα αναστήσει μία θεότητα που λατρεύει. Έτσι, ανακαλύπτει την πραγματική αλήθεια για την καταγωγή της κόρης του…

Τα διάφορα ηχητικά εφέ, αλλά και η σιωπή, είναι έτσι τοποθετημένα μέσα στο παιχνίδι, ώστε να βγάζουν συγκεκριμένα συναισθήματα από τον παίκτη, όπως ένταση, απογοήτευση ή μια αίσθηση υπόγειου φόβου. Η συγκλονιστική “χειμωνιάτικη” μουσική είναι του Akira Yamaoka και συνειδητοποιώ ότι το συγκεκριμένο απόσπασμα, παρά το ότι έχουν περάσει δεκαέξι χρόνια, ακόμα με κάνει και ανατριχιάζω.

Read also

1
1